Menu
 
Warning: Creating default object from empty value in /usr/home/punktodniesienia/domains/ainni.pl/public_html/components/com_k2/models/item.php on line 596 Warning: Creating default object from empty value in /usr/home/punktodniesienia/domains/ainni.pl/public_html/components/com_k2/models/item.php on line 596 Warning: Creating default object from empty value in /usr/home/punktodniesienia/domains/ainni.pl/public_html/components/com_k2/models/item.php on line 596 Warning: Creating default object from empty value in /usr/home/punktodniesienia/domains/ainni.pl/public_html/components/com_k2/models/item.php on line 596 Warning: Creating default object from empty value in /usr/home/punktodniesienia/domains/ainni.pl/public_html/components/com_k2/models/item.php on line 596 Warning: Creating default object from empty value in /usr/home/punktodniesienia/domains/ainni.pl/public_html/components/com_k2/models/item.php on line 596 Warning: Creating default object from empty value in /usr/home/punktodniesienia/domains/ainni.pl/public_html/components/com_k2/models/item.php on line 596 Warning: Creating default object from empty value in /usr/home/punktodniesienia/domains/ainni.pl/public_html/components/com_k2/models/item.php on line 596

Miyazaki

Miyazaki Chair Factory to grupa rzemieślników, która wykorzystuje maszyny do przyspieszenia procesu tworzenia, traktując je jako przedłużenie własnych rąk. Dopiero na etapie nadawania krzesłu stylu, delikatności i finezji praca wykonywana jest ręcznie. Naprzeciw siebie stawiają subtelne wzornictwo i współczesną technikę.

• źródło: miyazakiisu.co.jp

więcej

Masahiro Ishikawa

Rzeczy codziennego użytku wykonane za szkła przez Masahiro Ishikawę. Prostota formy przy jednoczesnym nieregularnym kształcie, to pierwsze co przychodzi na myśl, podczas oglądania tych naczyń. Ishikawa w pracy nad przedmiotem zatrzymuje się tam, gdzie inni rozpoczynają bezsensowną walkę z unikatowym kształtem każdego przedmiotu.

• źródło: kurashikinote.jp

więcej

Laka Nishimury

Dzięki japońskiej lace, praktycznie każda potrawa może być podana w drewnianym naczyniu, które jest jednocześnie odporne i bardzo lekkie. Niezwykle trwały, naturalny lakier jest również niezwykle ozdobny. Żeby jednak z drewnianego naczynia i żywicy powstał końcowy produkt, potrzebny jest rzemieślnik, który potrafi maksymalnie wykorzystać atuty tych dwóch surowców.

• źródło: vimeo.com

więcej

Pracownia Kanaami-Tsuji

Ręcznie tkane przybory kuchenne z drutu to kolejny przykład japońskiego rzemieślnictwa. Okazuje się, że sitka do herbaty i tofu są tak samo użyteczne dziś, jak dziesięć wieków temu. Kiedyś ręczne wykonywanie produktów było koniecznością, obecnie jest wyborem producenta, który zachowuje tradycję, stawia na jakość i indywidualne podejście do każdego wyrobu.

• źródło: kanaamitsuji

więcej

Genno i Nokogiri

Genno (japoński młotek) to pozornie proste narzędzie, które kryje w sobie przemyślane rozwiązania. Obuch młotka jest miękki w połowie i hartowany tylko na końcach. Pozwala to na wykorzystanie całej użytej do pobijania siły użytkownika, a także redukuje wibracje oraz efekt odrzutu. Jeden koniec obucha jest płaski i wykorzystuje się go do pobijania dłut oraz delikatnych uderzeń w pierwszej fazie wbijania. Drugi koniec jest wypukły i służy do ostatecznego osadzenia gwoździa równo z powierzchnią drewna za pomocą jednego mocnego uderzenia. Wszystkie te cechy powodują, że używając lżejszego, japońskiego młotka osiągamy ten sam rezultat, co używając zachodniego młotka o większej wadze.
Rękojeści japońskich młotków wykonane są z solidnego, odpornego drewna białego dębu Boshu. Są wyjątkowo długie i zaprojektowane w ergonomiczny sposób, zapewniając wygodę użytkowania. W dalszej części produkcja japońskiej piły - Nokogiri.

• źródło: vimeo.com

więcej

Koichi Ohara

Krótki film przedstawiający pracę jednego z rzemieślników w Tokonamie, miejsca z długą tradycją wytwarzania ceramiki. Koichi Ohara to człowiek robiący proste, użytkowe przedmioty, w którego pracy nie ma miejsca na ego artysty. Całą energię pochłania wysiłek stworzenia rzeczy trwałej, estetycznej i funkcjonalnej.

• źródło: gemmism.com

więcej

Minoru Kano

Kiedyś ekonomista, kwestionujący masową produkcję, dziś rzemieślnik, przedstawiciel Japońskiego ruchu Mingei. Mingei to praca rzemieślnicza zwykłych ludzi, której podstawą nie jest kryterium piękna i brzydoty, lecz wykonanie ręczne, utylitarność, anonimowość twórcy oraz reprezentowanie własnego regionu.

• źródło: vimeo.com

więcej

Otani Pottery Studio

On tworzy czyste, funkcjonalne naczynia, które jak sam mówi mają być łatwe do mycia i używania. Ona koncentruje się na wzorach i fakturze. Tetsuya i Momoko Otani otworzyli studio ceramiki w 2008 roku. Na jego miejsce wybrali Shigaraki, jedno z miast w Japonii z najdłużej utrzymaną tradycją wytwarzania ceramiki.

• źródło: ootanis.com
więcej

Rzemiosło
to sposób realizacji rozsądnej stagnacji